رسانه رسمی حوزه علمیه صالحیه کرمان

در این وبلاگ فعالیتهای صورت گرفته در حوزه علمیه صالحیه کرمان گزارش می گردد.

رسانه رسمی حوزه علمیه صالحیه کرمان

در این وبلاگ فعالیتهای صورت گرفته در حوزه علمیه صالحیه کرمان گزارش می گردد.

«چرا از هر قومی گروهى کوچ نمى‏کنند تا در دین آگاهى یابند و قوم خود را هنگامى که به سوى آنان بازگشتند ، بیم دهند ؟» سوره توبه / آیه 122

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی

زندگینامه آیت الله سیدیحیی جعفری(دام عزه)

محمد سلطانی | چهارشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۰۹ ق.ظ

زندگینامه حضرت آیت ا... جعفری

نماینده معزز ولی فقیه در استان کرمان و امام جمعه کرمان

حضرت آیت ا... سید یحیی جعفری فرزند مرحوم سید علی در مهرماه سال 1310شمسی در روستای جور کوهبنان متولد گردید و تحصیلات مقدماتی ( کلاس 6 قدیم )را در زادگاه خود به انجام رساند . رشد و نمو در خانواده ای مذهبی و با فضیلت مهمترین عامل و انگیزه ای بود که وی را به همراه برادرش مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید احمد جعفری به کسب علوم اسلامی سوق داد از این رو ایشان به همراه برادر، به کرمان مهاجرت نموده و در مدرسه علمیه محمودیه کرمان تحصیلات حوزوی خود را نزد مرحوم آیت ا... صالحی کرمانی ادامه داد . شوق و عطش وافر ایشان به کسب علوم دینی وی را به سمت پایگاه علوم اسلامی و حوزه علمیه قم کشاند و از محضر علمایی چون مرحوم آیت ا... مشکینی و آیت ا... مجاهدی و همچنین آیت ا... العظمی مکارم شیرازی کسب فیض نمود و در درس تفسیر علامه دوران مرحوم آیت ا... سید محمدطباطبایی نیز شرکت نمود . ایشان در سال 1339 مدرک دیپلم مدرسی خود را از تهران اخذ و به شهر کرمان مراجعت نمود و در حوزه علمیه کرمان و دبیرستان های شهر کرمان مشغول به تدریس علوم دینی شد و همچنین در سطح مساجد کرمان نیز به تبلیغ معارف اسلامی پرداخت و با عنایت ویژه آیت ا... صالحی کرمانی و در غیاب ایشان در مسجد جامع کرمان به اقامه نماز و وعظ می پرداخت .

ایشان در سال 1331 ازدواج نموده و دارای 2 دختر و 4 پسر می باشد .

مبارزات و سوابق :

ایشان از ابتدای نهضت امام خمینی (ره) در سال 42 که طلبه جوانی بیش نبود در مبارزات سازمان یافته روحانیت کرمان شرکت نمود و پس از واقعه 15 خرداد جزء معدود کسانی بود که به صورت مخفیانه با برگزاری جلسات سری با حجت الاسلام والمسلمین حجتی کرمانی وآیت ا... محمد علی موحدی کرمانی و پخش اعلامیه و نوار سخنرانی های امام خمینی (ره) مبارزات خود را ادامه و ضمن ارتباط مؤثر با جمعی از دانشجویان و دانش آموزان و نیروهای متدین مسجدی مبارزات مردم کرمان و سایر شهرهای استان را سازماندهی و در همه راهپیمایی ها در صف مقدم حضور داشت و قطعنامه های پایانی را با شور و حرارت قرائت می کرد و سخنرانی ها و مواضع صریح ایشان وی را به عنوان پایگاه مبارزاتی مردم علیه رژیم ستم شاهی بدل کرده بود و بارها از سوی ساواک مورد هجمه و تهدید قرار گرفت.

با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و برگزاری نمازجمعه در ایران اسلامی ایشان پس از یک دوره یکساله امامت جمعه حجت الاسلام والمسلمین حجتی کرمانی در سال 1359 با حکم امام خمینی (ره) به عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان منصوب و با حضور مؤثر در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی منشأ خدمات فراوان و ارزنده ای به اسلام و مردم شریف استان کرمان بوده اندکه از جمله آنها حضور در دوران دفاع مقدس و همکاری صمیمی با سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی در لشکر 41 ثارا... ، تقویت مدارس علمی شهر کرمان ( معصومیه ، صالحیه ، ابراهمیه ، محمودیه )و جذب و بکارگیری اساتید مجرب و توسعه چشمگیر پذیرش طلاب و تأمین اغلب هزینه های مربوطه ، احداث مصلی بزرگ امام علی (ع) در شهر کرمان ، احداث دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان ، مدیریت فرهنگی استان و توسعه فرهنگ دینی و عمومی استان با بکارگیری دستگاه های فرهنگی استان و ... می باشد .

ایشان الگوی ولایت مداری ، مردم داری ، نظم و انضباط و زهد و فروتنی برای مردم و مسئولین استان کرمان می باشند .

  • محمد سلطانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی