رسانه رسمی حوزه علمیه صالحیه کرمان

در این وبلاگ فعالیتهای صورت گرفته در حوزه علمیه صالحیه کرمان گزارش می گردد.

رسانه رسمی حوزه علمیه صالحیه کرمان

در این وبلاگ فعالیتهای صورت گرفته در حوزه علمیه صالحیه کرمان گزارش می گردد.

«چرا از هر قومی گروهى کوچ نمى‏کنند تا در دین آگاهى یابند و قوم خود را هنگامى که به سوى آنان بازگشتند ، بیم دهند ؟» سوره توبه / آیه 122

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی

۶ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

زندگینامه مرحوم حجت الاسلام والمسلمین عباس حقیقی

محمد سلطانی | چهارشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۲۴ ب.ظ

حجت الاسلام والمسلمین حقیقی در اسفند ماه 1300 هجری شمسی در خانواده ای تهیدست اما متدین و در محله ای فقیر در شمال شرقی کرمان به دنیا آمد و تا هفده هجده سالگی در این محله زندگی کرد.

پدربزرگ ایشان رضا نام داشت و قاری قرآن بود، اما پدرش که حاجی نام داشت، سواد نداشت و در اواخر عمر نیز به شغل خوار و بار فروشی به مردم خدمت کرد

  • محمد سلطانی


به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه های علمیه؛ آیت الله اعرافی مدیر محترم حوزه های علمیه طی حکمی حجت الاسلام و المسلمین سید حسن میرمعزی را به سمت معاونت پژوهش حوزه های علمیه منصوب کرد.

ایشان در این حکم، همچنین از خدمات ارزنده حجت الاسلام و المسلمین سید علی عماد و همه مدیران،کارشناسان و کارکنان مجموعه معاونت پژوهش در طول مدت مسئولیت قدردانی کردند

.

  • محمد سلطانی

احکام نجاسات// خون

محمد سلطانی | چهارشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۲۰ ق.ظ

#احکام_نجاسات 

خون:

✔️ خونی که از لثه بیرون می آید ، اگر با آب دهان مخلوط شود و از بین برود 👈 پاک است و در آن صورت فرو بردن آب دهان هم اشکال ندارد.

✔️ خونی که به سبب کوبیده شدن زیر ناخن یا زیر پوست می میرد  اگر به گونه ای عوض شود که به آن خون نگویند (استحاله شود ) 👈 پاک است 

‼️ واگر هنوز به آن خون گفته میشود 👈 نجس است

✋اما تا زمانی که زیر ناخن یا پوست است و راهی به بیرون ندارد ، بیرون آوردن آن لازم نیست و برای وضو و غسل هم اشکال ندارد

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰

منبع: کتاب فقه آقای فلاح زاده

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰


  • محمد سلطانی

برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم در مدرسه

محمد سلطانی | چهارشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۱۶ ق.ظ

در سه شنبه شب مورخ 95/08/18 مراسم بزرگداشت شهدای طلبه مدرسه و شهدای مدافع حرم خصوصا شهید والامقام طلبه، شهید بیاضی در مدرسه علمیه صالحیه برگزار گردید. سخنران این جلسه حجت الاسلام و المسلمین رضایی معاونت تبلیغ مدیریت حوزه علمیه استان و از مجاهدان هشت سال دفاع مقدس بودند.

ایشان

  • محمد سلطانی

زندگینامه آیت الله سیدیحیی جعفری(دام عزه)

محمد سلطانی | چهارشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۰۹ ق.ظ

زندگینامه حضرت آیت ا... جعفری

نماینده معزز ولی فقیه در استان کرمان و امام جمعه کرمان

حضرت آیت ا... سید یحیی جعفری فرزند مرحوم سید علی در مهرماه سال 1310شمسی در روستای جور کوهبنان متولد گردید و تحصیلات مقدماتی ( کلاس 6 قدیم )را در زادگاه خود به انجام رساند . رشد و نمو در خانواده ای مذهبی و با فضیلت مهمترین عامل و انگیزه ای بود که وی را به همراه برادرش مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید احمد جعفری به کسب علوم اسلامی سوق داد از این رو ایشان به همراه برادر، به کرمان مهاجرت نموده و در مدرسه علمیه محمودیه کرمان تحصیلات حوزوی خود را نزد مرحوم آیت ا... صالحی کرمانی ادامه داد . 

  • محمد سلطانی

زندگینامه حجت الاسلام شهید دکتر محمد جواد باهنر

محمد سلطانی | چهارشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۵، ۰۹:۵۴ ق.ظ


ولادت و تحصیل دکتر باهنرباهنر

شهید محمد جواد باهنر در سال ۱۳۱۲ در شهر کرمان در محله ای به نام “محله شهر” که از محله های بسیار قدیمی و مخروبه شهر کرمان بود، به دنیا آمد. ایشان فرزند دوم خانواده و دارای نه خواهر و برادر بود. پدر ایشان پیشه ور ساده ای بود که زندگی محقرانه ای داشت و به واسطه مغازه کوچکی که در سرگذر محله داشت امرار معاش می کرد. شهید باهنر در سن پنج سالگی به مکتب خانه ای سپرده شد و نزد بانوی متدینه ای قرآن را فرا گرفت از حدود یازده سالگی با راهنمایی حجهالاسلام حقیقی، فرزند بانوی متدینه مکتب خانه، به مدرسه معصومیه کرمان وارد شد و تعلیم دروس حوزوی را آغاز نمود.

حجه الاسلام ایرانمنش پسردائی شهید باهنر در این باره می گویند:

  • محمد سلطانی