رسانه رسمی حوزه علمیه صالحیه کرمان

در این وبلاگ فعالیتهای صورت گرفته در حوزه علمیه صالحیه کرمان گزارش می گردد.

رسانه رسمی حوزه علمیه صالحیه کرمان

در این وبلاگ فعالیتهای صورت گرفته در حوزه علمیه صالحیه کرمان گزارش می گردد.

«چرا از هر قومی گروهى کوچ نمى‏کنند تا در دین آگاهى یابند و قوم خود را هنگامى که به سوى آنان بازگشتند ، بیم دهند ؟» سوره توبه / آیه 122

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی

نیمه پر، نیمه خالی

امیرحسین آرام فر | يكشنبه, ۱۲ دی ۱۳۹۵، ۰۴:۱۸ ب.ظ

نشست طلاب مدرسه علمیه صالحیه با حجت الاسلام دوست محمّدی

به گزارش خبرنگار رسانه رسمی حوزه علمیه صالحیه کرمان حجت الاسلام  میثم دوست محمّدی جوان ترین نامزد پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری صبح روز چهارشنبه هشتم دی ماه یکهزار و سیصد و نود پنج در جمع طلاب مدرسه علمیه صالحیه گفت:

«هدف از ورود به حوزه های علمیه خدمت به ائمه (علیهم السّلام) است. دفاع از دین سنگرهای مختلفی دارد و هرکس متناسب به شرائط خود، در جایگاه های متفاوت قرار می گیرد.»

وی افزود: « با ورود به حوزه، طلّاب با دورس سنگینی مواجه می شوند، و به این سبب به اهداف سطح پایین رو می آورند. مشکل رایج در بین طلاب بزرگنمایی کاستی ها و نمیه های خالی است. تکرار این امر سبب کاهش اعتماد به نفس و انگیزه شخص می شود.»

این متجهد جوان اظهار داشت: «مرحوم ملا صالح مازندرانی با آنکه باشرایط سخت زندگی و توان ذهنی پایین روبرو بود، اما با پشتکار  تبدیل به عالمی شد که، شرح اصول کافی را تألیف کرد. من و شما کم توان تر از گذشتگان هستیم؟ دارائی ها و امکانات ما فوق العاده زیاد است، و فضا نیز برای کارهای علمی آماده است.»

وی ادامه داد: «علّت موفّقیّت برخی از افراد، دیدن نقاط مثبت و دیدن نقطه ضعف ها، و تحسین خود برای نقاط مثبت است. ولی متأسّفانه در حوزه، عیوب خود را بزرگ می کنیم و محاسن خود را نمی بینیم. وقتی که داشته ها بزرگ می شوند، شخص به موفّقیّت نائل می شود.»

این کارشناس مسائل فقهی تأکید کرد: «اگر انسان نگاه مثبت داشته باشد،‌ از فهمیدن عیب خود خرسند می شود. زیرا انسان به دنبال رفع آن عیب می رود. این امر سبب پیدایش اعتماد به نفس و امید در شخص می شود. افراد موفق تحسین شدن ها و تشویق شدن هایشان را برای خود تکرار می کنند، و سبب پیشرفت خود می شوند.»

وی خاطر نشان کرد: «به خلاف افراد موفق، اگر کسی عیوب خود را بزرگ جلوه دهد،‌ این امر سبب عدم پیشرفت شخص می شود. من برای خودم نقاط مثبت خود را بزرگ بر می شمردم، و از فهمیدن عیوب خود خرسند می شدم.»

این طلبه حوزه علمیه در پاسخ سوال یکی از طلّاب ابراز داشت: «دوستانی که عازم قم می شوند، بنا به دلایلی به دیار خود باز نمی گردند. از جمله می توان به فقر، غرور و عدم احساس کاستی علمی در قم اشاره کرد. ولی بعضی از افراد دلیل خاص و قانع کننده ای برای اقامت دائم در قم ندارند. اینجانب به دلیل مهیّا نبودن فضای آموزشی استان به صورت مقطعی در قم، ساکن هستم.»

این کارشناس امور دینی در پایان افزود: «یکی از عواملی که در پیشرفت موثّر است، ارتباط با افراد با مطالعه، و صاحب صفات مثبت است. این امر سبب تسریع در موفّقیّت و پیشرفت است.»

انتهای پیام/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی